Saturday 7 January 2012

Renungan Bersama

Assalamualaikum.

Dahulu kawan kita kanak-kanak, dan sekarang sudah remaja, dan esok kita akan tua bila masih ada umur, semoga masih diberi kesempatan untuk berbuat lebih baik lagi oleh Allah. bila kita tak diberi kesempatan lagi untuk hidup didunia tentu jawapannya hanya satu iaitu meninggal dunia,

ya kita akan meninggal dunia seperti mereka yang sudah lebih dahulu meninggal dunia,mereka yang semalam bercanda dengan keluarganya, yang semalam bekerja keras mencari harta,mereka yang semalam suka jalan2, semua sudah meninggal dan dalam liang lahat saat ini.

Dan tak perlu khuwatir kerana kitapun akan menyusul InsyaAllah, lalu apa yang kita punyai untuk bekal akhirat???

sekarang kawan kita remaja, tapi apa yang kita lakukan di saat ini? taat pada Allah atau taat pada dunia?? mari cek dalam diri kita sendiri.

Imam Asy-Syafi'i mengatakan : "Sesungguhnya kehidupan pemuda itu, demi Allah hanya dengan ilmu dan takwa (memiliki ilmu dan bertakwa), kerana apabila yang dua hal itu tidak ada, tidak dianggap hadir (dalam kehidupan)."

jadilah pemuda yang beriman dan taat pada Allah dan Rasul-Nya. kerana itulah kemuliaan kita manusia, yaitu taat pada Allah dan Rasul-Nya.

Kebenaran hanya milik Allah.



No comments:

Post a Comment